Відділ освіти Балаклійської міської ради
Новини

День відкритих дверей у Центрі дитячої та юнацької творчості

20210917

Вересневого сонячного дня Балаклійський Центр дитячої та юнацької творчості Балаклійської міської ради гостинно відчинив двері для своїх вихованців у світ краси, творчості, фантазії.

Вже традиційно День відкритих дверей у закладі велика та радісна подія.   Свято як завжди було яскраве, насичене емоційністю та зворушливою атмосферою. Усі присутні мали змогу поринути у чарівний світ творчості.

Свої таланти глядачам дарували вихованці театрального гуртка «Подих Мельпомени», танцювальні колективи «Глорія», «Екстрим», хореографічний колектив «Бассданс», вокально-естрадний колектив «Дитячий час». На виставці «Творчість окриляє» були представлені роботи вихованців Центру творчості, організовано яскраву фотозону з казковими героями, проведено майстер-класи по виготовленню «Дивовижного метелика» та браслетів «Казкових героїв».

Попереду новий навчальний рік. Сподіваємося, що він буде сповнений цікавими подіями, новими зустрічами, веселими іграми, цікавими конкурсами, змаганнями, концертами.

Балаклійський Центр дитячої та юнацької творчості чекає всіх, хто хоче приєднатися до чудової, великої родини!

 

 

Всеукраїнський олімпійський урок та Олімпійський тиждень – 2021

OlimpikЗ метою популяризації спорту, здорового способу життя та розвитку Олімпійського руху в Україні в закладах загальної середньої освіти Балаклійської громади відбулось відкриття Олімпійського тижня. Він розпочався проведенням Олімпійського уроку, олімпійських флешмобів «Олімпійськими шляхами до здорового майбутнього», «Ми - майбутні олімпійці».

У межах Олімпійського тижня в закладах освіти організовані спортивні локації з настільного тенісу, футболу, волейболу, чирлідингу, бадмінтону; проведені конкурси малюнків, години спілкування на олімпійську тематику, спортивні змагання «Веселі старти», тематичні виховні години, рухливі ігри, конкурси тощо.

До свята здорового способу життя та радості долучились і вихованці дошкільних навчальних закладів.

Олімпійський тиждень триває!

 

Важливе для працівників сфери дошкілля

«МИ ДУЖЕ ЦІНУЄМО ДОПОМОГУ ДИТЯЧОГО ФОНДУ ООН НА ВСІХ РІВНЯХ ОСВІТИ», – МІНІСТР СЕРГІЙ ШКАРЛЕТ ПІД ЧАС ЗУСТРІЧІ З ГОЛОВОЮ ПРЕДСТАВНИЦТВА ЮНІСЕФ В УКРАЇНІ МУРАТОМ ШАХІНИМ 

         Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет зустрівся з головою Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Муратом Шахіним. Сторони обговорили основні питання взаємодії: відкриття та роботу закладів освіти в новому навчальному році в контексті COVID-19, можливі опції підтримки Міністерства освіти і науки України з боку ЮНІСЕФ щодо роботи закладів освіти в безпечних умовах, а також досягли домовленостей про проведення спільних комунікаційних заходів з метою досягнення необхідного рівня охоплення щепленнями працівників закладів освіти. 

       «Ми дуже цінуємо допомогу Дитячого фонду ООН на всіх рівнях освіти: в дошкіллі, інклюзивному навчанні, шкільній освіті, цифровій трансформації, реформі шкільного харчування, створенні безпечних умов здобуття освіти. Також цінною є допомога ЮНІСЕФ як реакція на поточні виклики, що постають перед системою освіти, зокрема у зв'язку з пандемією COVID-19 та конфліктом на сході України», – зазначив Сергій Шкарлет. 

       Більш детальна інформація про зустріч – на сайті МОН за покликанням. 

НОВІ ПРОТИЕПІДЕМІЧНІ ЗАХОДИ В ДИТСАДКАХ 

       Міністерство охорони здоров’я затвердило нові протиепідемічні заходи в закладах дошкільної освіти. Відповідну постанову МОЗ розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України, вона доступна за покликанням

       Документом внесено зміни до низки протиепідемічних заходів. Зокрема, температуру в дітей перевірятимуть лише при вході до закладу (раніше температурний скринінг мали проводити кожні 4 години і записувати показники в журнал). Після виявлення в дитини симптомів COVID-19 у кімнаті, де вона перебувала, необхідно провести провітрювання поза розкладом та дезінфекцію висококонтактних поверхонь. Також дозволено використовувати багаторазові (тканинні) рушники та килими з довгим ворсом (раніше це було заборонено).

ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ, КОЛИ ВОНА ЙДЕ 
ДО ДИТЯЧОГО САДКА ЧИ ШКОЛИ
 

       Пандемія COVID-19 і пов'язані з нею локдауни, закриття шкіл та дитячих садочків і віддалена робота змінили життя людей. Багатьом родинам через це довелося проводити весь час удома і разом переживати стресову ситуацію невизначеності. За цей час багато дітей звикли, що батьки чи опікуни поруч у будь-який час доби. Малята вже й не пам'ятають, що колись було інакше.

       Тому коли дітей приводять до дитячого садка чи школи, зазвичай вони починають проявляти тривогу розлуки. Найчастіше це явище спостерігається в дітей від 6 місяців до 3 років. Щоб допомогти дитині вперше або знову звикнути до закладу освіти, слід дотримуватися корисних порад від ЮНІСЕФ – читайте їх за покликанням.

 

ПОРАДНИК ДЛЯ ДИРЕКТОРА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЩОДО РОЗБУДОВИ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

       До нового 2021/2022 навчального року в межах державно-приватно-громадського партнерства Державна служба якості освіти України спільно з Асоціацією працівників дошкільної освіти та Цифровим видавництвом MCFR розробили електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити та розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти».

Електронний порадник містить:

  • рекомендації щодо створення й розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • настанови з питань самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів;
  • практичні кейси з життєдіяльності закладів дошкільної освіти.

       Докладна інформація про це, а також сам порадник – на сайті Державної служби якості освіти за покликанням.

 

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОНЛАЙН-МАРАФОН ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

         2-3 вересня Цифрове видавництво MCFR спільно з Державною службою якості освіти України проводять Всеукраїнський онлайн-марафон для закладів дошкільної освіти, органів управління освітою, центрів професійного розвитку, територіальних органів Служби. Онлайн-марафон охоплюватиме питання побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО. Спікери максимально детально розкажуть про алгоритми дій керівника, дадуть рекомендації та поради, презентують Порадник для керівника ЗДО з питань побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Детальніше – за покликанням.

 

 

День знань і початок нового навчального року

 

колаж 1 сент еон

Сьогодні, 1 вересня, 19 закладів загальної середньої освіти гостинно відкрили двері для 4079 учнів.

З Днем знань усіх присутніх привітали Балаклійський міський голова Іван Столбовий, секретар, заступники міського голови, депутати, начальник відділу освіти.

Налаштували на навчальний рік, створили гарний настрій і доброзичливу атмосферу святкові лінійки, квест-подорожі, флешмоби, на яких особливої уваги заслуговували 271 одинадцятикласник і 358 першачків.

2021/2022 навчальний рік розпочався першим уроком, який за рекомендаціями Міністерства освіти і науки України був присвячений відзначенню 30-ї річниці незалежності України.

У всіх закладах освіти створені безпечні умови для перебування в них дітей та педагогічних працівників. Сотні людей невпинно працюють для забезпечення ефективного функціонування освітнього процесу.  

Вітаємо всіх з Днем знань і новим 2021/2022 навчальним роком!     

 
Освітяни всього світу вакцинуються, щоби розпочати новий навчальний рік безпечно!
vakcina 2021 В Італії та США близько 90% працівників сфери освіти отримали щеплення від COVID-19, у Польщі та Франції таких педагогів понад 80%, а у Греції – майже 75%. Вакцинація освітян у будь-якій країні є основною передумовою для повернення до недистанційного навчання та живого спілкування.
В Україні ж у разі виходу області з зеленого рівня епідемічної безпеки в ній будуть відкритими для відвідування лише ті заклади освіти, в яких щонайменше 80% персоналу будуть повністю вакциновані. Наразі щеплених освітян замало, щоби провести навчальний рік у звичайних та безпечних умовах при новому спалаху коронавірусної хвороби.
Усі працівники освіти є пріоритетною групою вакцинації від COVID-19 в Україні та світі.
Дізнайтесь, як записати ваш колектив на щеплення bit.ly/33WeIiN або відвідайте найближчий пункт чи центр масової вакцинації. Детальний перелік на bit.ly/3jrZM4I.
Новий навчальний рік – вже менше ніж за тиждень. Розпочніть його безпечно!
 

Навчання під час карантину, урок про 30-річчя незалежності, реформа шкільного харчування: мон підготувало роз’яснення щодо нового навчального року у школах

persh yrok 2021Особливості навчання під час карантину, перший урок про 30-річчя незалежності України, реформа шкільного харчування і формування мережі ліцеїв. Про це та інше йдеться у листі-роз’ясненні МОН керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів загальної середньої освіти щодо початку 2021/2022 навчального року.

У 2021/2022 навчальному році освітній процес у закладах загальної середньої освіти організовується з неухильним дотриманням протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря №4, постановою Кабінету Міністрів №1236, а також Рекомендацій щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти.

Освітній процес у школах розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Структура і тривалість навчальних року, тижня, дня, занять, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

У межах академічної автономії організація освітнього процесу є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогів. В умовах пандемії навчання за потреби може відбуватися з використанням технологій дистанційного навчання відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Крім того, згідно з Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», на період встановлення карантину власник установи, організації або уповноважений орган може змінювати режим роботи закладу.

Перший урок у новому навчальному році рекомендовано присвятити відзначенню 30-ї річниці незалежності України.

Під час підготовки уроку можна скористатись: 

  • тематичними матеріалами від Українського інституту національної пам’яті, які містять, зокрема, інформацію про етапи українського державотворення, відновлення незалежності, Конституцію Пилипа Орлика; 
  • ресурсами від ГС «Освіторія» для тематичного уроку до Дня Незалежності у 1-11 класах.

1 вересня  заклади також можуть долучитися до інтерактивного уроку для учнів 1-6 класів. Трансляція уроку розпочнеться 1 вересня о 9:30 на YouTube-сторінці ГС «Освіторія».

Одним із пріоритетних напрямів формування безпечного та інклюзивного освітнього середовища у школах є осучаснення системи шкільного харчування, реформування якої відбувається за ініціативи та під патронатом Першої леді України Олени Зеленської відповідно до Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у Новій українській школі.

Наразі в межах даного напряму відбувається модернізації харчоблоків, оновлення нормативно-правового забезпечення, оновлено меню шкільної їдальні, проводяться вебінари та майстер-класи.

Оновлені норми та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджені постановою Кабінету Міністрів №305, набирають чинності з 1 вересня 2021 року. Крім того, постановою Кабінету Міністрів № 786 затверджено зміни до норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.

Водночас, зважаючи на об’єктивні труднощі з організацією закупівель харчових продуктів та/або послуг з харчування, Уряд встановив гнучкий перехідний період на нові норми харчування з 1 вересня 2021 року до 1 січня 2022-го. Так, до 1 січня 2022 року в разі наявності укладених до 7 квітня 2021-го договорів на постачання харчових продуктів або надання послуг з харчування, строк дії яких встановлено до 31 грудня 2021 р., можуть застосовуватись норми харчування, затверджені постановою Кабінету Міністрів № 1591.

МОН також наголошує, що 8 серпня 2021 року набув чинності Закон щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти. Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ухвалюють Верховна Рада АР Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.

Верховній Раді АР Крим, обласним (з урахуванням пропозицій міських, сільських, селищних рад), Київській та Севастопольській міським радам до 1 вересня 2024 року необхідно затвердити плани формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з урахуванням вимог цього Закону до ліцеїв, щодо безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього простору, демографічних показників розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, спроможності територіальних громад, профілізації старшої профільної школи і необхідності охоплення на відповідній території усіх профілів навчання, визначених законодавством, з метою гарантування і забезпечення права кожного учня на вибір відповідного профілю навчання.

Крім того, під час формування мережі ліцеїв необхідно дотримуватися вимог окремих положень про заклади спеціалізованої освіти, зокрема нового Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 30 червня 2021 року № 672.

Лист МОН також містить інформацію щодо: 

  • освітньої діяльності (змісту освітньої діяльності, освітніх програм, зокрема типових, підготовки до проведення ДПА, платформи «Всеукраїнська школа онлайн»);
  • створення безбар’єрного простору (подолання соціальних бар’єрів, створення універсального дизайну та розумних пристосувань у закладах освіти, впровадження педагогіки партнерства, створення безбар’єрного фізичного простору, архітектурну доступність закладів освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування будівель, приміщень та прибудинкових територій закладів);

Нагадаємо, в Україні запроваджено електронні свідоцтва про початкову освіту.

 

Серпнева педагогічна конференція Балаклійської міської ради

      serp konf 2021 Сьогодні 30 серпня 2021 року у Балаклійському Будинку культури відбулася перша серпнева педагогічна конференція працівників закладів освіти Балаклійської територіальної громади «Тенденції розвитку сучасної освіти: готовність до нового 2021/2022 навчального року».

            У заході взяли участь Балаклійський міський голова Іван СТОЛБОВИЙ, начальник управління Державної служби якості освіти у Харківській області Світлана ВОЛЬЯНСЬКА, секретар Балаклійської міської ради Оксана БОНДАР, заступник Балаклійського міського голови Лариса БЛУДОВА, старости старостинських округів Балаклійської міської ради, керівники відділів та управлінь Балаклійської міської ради, організацій, керівники закладів освіти та педагогічні працівники.

            Сучасна освіта в усьому світі розглядається як важливий чинник становлення та розвитку особистості. Основними її пріоритетами є надання якісних освітніх послуг та створення безпечного освітнього середовища.

           «Ми маємо на меті окреслити стратегічні пріоритети розвитку освіти Балаклійської територіальної громади, шляхи її реалізації, конкретизувати завдання для керівників закладів освіти, кожної категорії педагогічних працівників на новий навчальний рік», - наголосила у своєму виступі начальник відділу освіти Балаклійської міської ради Світлана ШВІД. У своїй доповіді вона проаналізувала роботу освітньої галузі за минулий рік та зупинилась на викликах сьогодення і визначила завдання з організації якісного освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році.

  Балаклійський міський голова Іван СТОЛБОВИЙ привітав учасників конференції, націлив педагогічні колективи на плідну працю та досягнення високих результатів у новому навчальному році, а це покращення результативності освітнього процесу, забезпечення участі учнів в олімпіадах, творчих конкурсах. У своєму виступі голова зазначив, що кожному педагогу є над чим задуматись та над чим працювати. Наголосив на створення безпечного закладу освіти, закликав педагогічний загал до проведення вакцинації, що дасть змогу закладам освіти працювати в очному форматі. «Балаклійська територіальна громада – є самодостатньою і обов’язок кожного працювати на благо громади», - відзначив голова.

У ході конференції представлено 4-х педагогічних працівників, які з першого вересня вперше стануть на педагогічну ниву: КОВАЛІВСЬКА Анастасія, учитель математики Балаклійського ліцею, КОТЕЛЕВЕЦЬ Марина, учитель початкових класів Бригадирівського ліцею, ВОЛКОВА Наталія, учитель музичного мистецтва Бригадирівського ліцею, СОЛОЛЄВА Галина, учитель трудового навчання Протопопівської гімназії.

З метою створення належних умов для отримання якісної освіти у громаді проводяться заходи з оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти. Під час конференції керівникам 5-ти закладів освіти вручено сертифікати на сучасне обладнання для кабінетів природничо-математичних предметів та інформатики: Балаклійський ліцей № 3 (кабінет біології), Балаклійський ліцей № 5 (кабінет фізики), Волохово-Ярський ліцей ( кабінет інформатики), Асіївська гімназія (кабінет інформатики), Чепільська гімназія (кабінет інформатики).

Грамотами відділу освіти та грошовими преміями Балаклійської міської організації профспілки працівників освіти і науки України за впровадження інноваційної діяльності нагороджено Балаклійський ДНЗ № 2, Балаклійський ліцей № 1 ім. О.А.Тризни, Балаклійський ліцей № 2, Балаклійський ліцей № 3, Балаклійський ліцей № 4, Балаклійський ліцей № 5, Вербівський ліцей, Бригадирівський ліцей, Яковенківську гімназію.

Основні завдання виборних профспілкових органів в умовах реформування освіти висвітлила у своєму виступі голова Балаклійської міської організації профспілки працівників освіти і науки України Тетяна РИБАЛКА.

Освітянський захід дав старт педагогічній спільності Балаклійської територіальної громади для нових відкриттів, звершень та здобутків в освітньому просторі та новому 2021/2022 навчальному році.

 

Участь у обласній серпневій педагогічній конференції

harkiv serpneva 2021Традиційно кожен навчальний рік починається серпневими конференціями педагогічних працівників, які підводять підсумки роботи попереднього навчального року, визначають основні пріоритети розвитку освіти та шляхи їх реалізації на наступний рік. Не став винятком і початок 2021/2022 навчальний рік.

26 серпня 2021 року в м. Харкові в Палаці студентів Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого відбулась обласна серпнева педагогічна конференція, в роботі якої взяли участь представник Міністерства освіти, заступник голови Харківської обласної адміністрації Роман Семенуха, заступник голови Харківської обласної ради Валерія Мураєва та директор Департаменту науки і освіти Анжеліка Крутова. Вони привітали педагогів з початком навчального року, побажали здоров’я, миру, злагоди, натхнення, творчих успіхів на благо України. Під час заходу кращих освітян було нагороджено Грамотами Харківської обласної адміністрації, Харківської обласної ради та Подяками Департаменту науки і освіти Харківської обласної адміністрації. А найприємнішим стало те, що серед кращих педагогів були представники Балаклійської громади, - це вчителі української мови та літератури Олена Щербак, Наталія Рябініна ( Балаклійський ліцей № 3), Майя Сидоренко. ( Борщівська гімназія).

           Також на сцену були запрошені 200-бальники шкіл області, яких привітав директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко, зазначивши, що Харківська область є однією з найкращих за результатами зовнішнього незалежного оцінювання в Україні.

           Освітянський форум закінчився концертом.

 

30-річчя Незалежності України

nagor 2021         24 серпня 2021 року вся Україна відзначала 30-річчя своєї Незалежності.  

     З нагоди свята в Балаклії відбулося безліч заходів, де кожен зміг обрати щось собі до смаку.

         З нагоди 30-річниці Незалежності України та 358-річниці від Дня народження Балаклії урочистості розпочалися вже 20 серпня великим концертом. Зі словами привітання до присутніх звернулися Балаклійський міський голова Іван Столбовий та секретар Балаклійської міської ради Оксана Бондар. Від щирого серця керівництво міської ради побажали всім учасникам зібрання міцного здоров’я, миру, злагоди, добробуту та мирного неба та нагородили кращих представників Балаклійської громади, серед яких директор Балаклійського ліцею № 2 Манілова Олена Миколаївна (Грамота Харківської обласної ради) і директор Шевелівського ліцею Захарова Алла Григорівна (Грамота Балаклійської міської ради).

      22 серпня впродовж цілого дня на мешканців та гостей міста чекали « вишиванкова» хода , мітинг, на якому прозвучали слова подяки від депутата Харківської обласної ради Павла Столбового за натхненну щоденну працю, за любов до Балаклійщини ярмарок, виступи художніх аматорських колективів. Для малечі протягом дня   працювали дитячі атракціони. Увечері містяни побували на концерті учасниці конкурсу Євробачення ALYOSHA. А о 21.00 небо осяяв святковий феєрверк.

     У День Державного прапора 23 серпня відбулося урочисте його підняття та покладання квітів до пам’ятника Тарасові Шевченку.

     Також протягом усіх святкових днів традиційно в Балаклії відбувалися спортивні та культурні заходи, в яких брали участь педагогічні працівники та здобувачі освіти закладів освіти Балаклійської міської ради.

 

    Садочки вітають усіх із Днем Незалежності України!

Садочки123       У ці дні ми святкуємо дату становлення вільної і незалежної України, яка повстала з попелу. Так нехай же полум'я гордості за нашу країну яскраво горить в наших серцях, висвітлюючи нам шлях у щасливе майбутнє!

       Садочки Балаклійської громади разом з усією країною святкують День Незалежності України.

 

Українська дітвора - хлопці та дівчата!

Хоч слабкі у вас ще руки та душа завзята.

Бо козацького ви роду, славних предків діти.

І в садочку ми вчимося рідний край любити.

 

      12.08 Базовий компонент дошкільної освіти, безпечний освітній процес, безбар’єрний простір, харчування для дошкільнят, підвищення кваліфікації педагогів. Про ці та інші питання діяльності дитсадків йдеться в листі Міністерства освіти і науки України від 10.08.2021 № 1/9-406 «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році».

       Пріоритетами для всіх закладів дошкільної освіти (ЗДО) є створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу. Для цього насамперед необхідно вивчити та оцінити якість освітньої діяльності, виокремити переваги й недоліки в роботі ЗДО та визначити ймовірні шляхи підвищення якості освітнього процесу. На допомогу керівникам закладів Державною службою якості освіти України підготовлено методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти.

       Покращенню освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році сприятиме впровадження в щоденну діяльність дитсадків нового державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти. Документ заснований на компетентнісному підході. Це означає, що компетентність є і результатом освіти, і особистісним надбанням кожної дитини, а також відображає емоційно-ціннісне ставлення, сформованість знань, здатність до активного, творчого впровадження набутого досвіду та відповідні навички. Матеріали, які допоможуть педагогам й керівникам закладів дошкільної освіти дізнатись більше про БКДО, містяться на сайті МОН в розділі «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні». Щоб створити безпечні умови в дитсадку необхідно, зокрема, планувати заходи з охорони праці й безпеки життєдіяльності, контролювати дотримання вимог відповідних законодавчих і нормативно-правових актів та навчати всіх учасників освітнього процесу способам запобігання травматизму.

       В умовах пандемії COVID-19 варто додатково зважати на запобігання поширенню коронавірусної хвороби та підвищувати цифрові навички педагогів, щоб забезпечити право дошкільнят на освіту і в умовах посилених протиепідемічних заходів, якщо вони будуть впроваджені на окремих територіях.

       З-поміж інших питань, про які йдеться в листі:

  • штатні нормативи;
  • атестація педагогічних кадрів без відповідної освіти;
  • підвищення кваліфікації;
  • педагогічна робота;
  • благодійна допомога;
  • прийом дітей;
  • державний нагляд (контроль);
  • створення безбар’єрного простору та організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • протидія та профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти.

       Ще одним важливим аспектом є організація харчування дітей у закладах дошкільної освіти. Наразі організовано робочу групу з розробки чотиритижневого сезонного меню для дитсадків та технологічних карток до нього. В її складі – представники МОЗ, МОН, Національного університету харчових технологій, керівники, медичні сестри з дієтичного харчування ЗДО та технологи громадського харчування з різних областей України. Нині триває робота щодо розроблення технологічних карток за всіма видами страв та апробація приготування страв на різному обладнанні. Крім цього, МОН і МОЗ надали спільне роз’яснення щодо організації харчування в дитсадках у 2021/2022 навчальному році.

 

Удосконалено організацію інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти

 

  in2021   28 липня 2021 року внесено до постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»:   упровадження диференційованого підходу до забезпечення підтримки дітей з особливими освітніми потребами (ООП), затвердження нової форми індивідуальної програми розвитку та визначення рівнів підтримки в освітньому процесі дітей під час інклюзивного навчання.

Попередній Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти (ЗДО) потребував удосконалення. Зміни в оновленому Порядку організації інклюзивного навчання в ЗДО спрямовані на індивідуалізацію освітнього процесу для дошкільнят з особливими освітніми потребами та допомогу в підтримці кожної дитини у відповідності до її потреб.

       З-поміж змінзапроваджено 5 рівнів підтримки: від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі) у дітей, яким надаватиметься підтримка першого рівня (визначається та надається у закладі освіти), до труднощів V, найтяжчого ступеня прояву, тобто дітям надаватиметься підтримка другого - п’ятого рівня (визначається фахівцями ІРЦ та зазначається у Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини).

       Як і в попередній редакції постанови, кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах має становити не більше трьох осіб. Проте кількість дітей з ООП тепер визначається за рівнями підтримки: 

  • не більше однієї дитини, яка потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох дітей, які потребують третього рівня підтримки; 
  • не більше трьох дітей, які потребують другого рівня підтримки.

       Якщо інформація про рівень підтримки, якої потребує дитина, не міститься у висновку ІРЦ, то вона розподіляється у групу закладу дошкільної освіти відповідно до рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень.

       Для дошкільнят, труднощі у яких було виявлено під час навчання в закладі дошкільної освіти (їх помітив уважний вихователь, вони незначні і заклад може докласти власних зусиль для їх подолання), за рішенням закладу освіти може надаватись підтримка першого рівня. Для цього за письмовою заявою батьків керівник дитсадка утворює команду психолого-педагогічного супроводу, яка визначає обсяг такої підтримки. Якщо ж зусиль закладу буде недостатньо і дитині потрібна буде спеціальна допомога, заклад рекомендуватиме батькам звернутись до ІРЦ для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

       Для всіх дітей з особливими освітніми потребами, незалежно від визначеного рівня підтримки, команда психолого-педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку, а для тих дошкільнят, які цього потребують, – індивідуальний навчальний план. Зазначено, що діти з ООП здобувають дошкільну освіту відповідно до державного стандарту дошкільної освіти як і всі діти, проте за допомогою найбільш прийнятних методів, що враховують їхні потреби та можливості.

 

 

Нарада керівників

nar ker 28.07.2128 липня відбулась онлайн-нарада керівників закладів освіти Балаклійської міської ради. Начальник відділу освіти Світлана ШВІД повідомила, що розпочав свою роботу Центр вакцинації від COVID-19. Наразі є актуальним питання вакцинації та збереження здоров’я учасників навчально-виховного процесу.

Особливу увагу звернули на підготовку закладів освіти до нового 2021/2022 навчального року. Керівникам закладу наголошено про низку важливих нормативно-правових актів, які регламентують організацію освітнього процесу.

 

Вакцинація від COVID-19 триває

vakcinaciya 2021У Балаклійській громаді працює Центр масової вакцинації проти COVID-19. У центрі в наявності є вакцини «Файзер» та «Короновак».

Адреса: м.Балаклія, вул.Жовтнева 10 (перший поверх поліклініки, каб.3, каб.4).

Режим роботи Центру вакцинації:

- понеділок-п’ятниця з 9:00 до 15:00;

- субота-неділя з 9:00 до 12:00.

На вакцинацію можуть прийти всі охочі та отримати щеплення проти COVID-19.

За детальнішою інформацією з питань роботи центру та відносно щеплень звертатися за телефоном +380507827845.

 

Затверджено методичні рекомендаціїщодо оцінювання результатів навчання

учнів 1-4 класів

Met rek 1-4 2021Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН.

Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання.

Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.

Так, рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В).

Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.

Рекомендації також містять Орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та  визначати рівень результату навчання.

Водночас заклад може розробляти і фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів у освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).

Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:

      • формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
      • підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Рекомендовано враховувати, що формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно. Для ефективності формувального оцінювання рекомендовано дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час його організації:

  1. формулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;
  2. визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;
  3. формування суб'єктної позиції учнів у процесі оцінювання;
  4. створення умов для формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);
  5. коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.

Нагадаємо, 75-ти модельним навчальним програмам для базової середньої освіти надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».

 

Підготовка до нового навчального року

pidgotovka lic 3 202123 липня 2021 року Балаклійський міський голова Іван Столбовий, секретар міської ради Оксана Бондар, начальник відділу освіти Світлана Швід у рамках підготовки закладів до нового навчального року та до опалювального періоду 2021-2022 років відвідали Балаклійський ліцей №3.

У закладі розпочато капітальний ремонт харчоблоку у рамках виконання Програми соціально-економічного розвитку Балаклійської міської ради на 2021 рік. Загальна вартість робіт складає 2,9 млн. грн. У ході реалізації проєкту буде проведено внутрішнє опорядження приміщень харчоблоку та їдальні, замінено системи електро та водопостачання, водовідведення, вентиляції, а також буде проведено роботи з утеплення фасаду. Планується оновлення технологічного, холодильного обладнання для харчоблоку та меблі.

У закладі обладнано кабінет математики, інформаційних технологій, географії, фізики, української мови та літератури. У 2021 році придбано новий сучасний кабінет біології на загальну суму 330,000 тис.грн.

Проведено поточні ремонти навчальних кабінетів та приміщень загального користування. У належному стані знаходиться спортивна зала, медичний кабінет, бібліотека.

Віта Коваленко т.в.о. директора ліцею повідомила, що до двох 1 класів зараховано 34 дитини. Для організації роботи учителів у даних класах буде придбано мультимедійне та комп’ютерне обладнання на загальну суму 138,000 тис. грн.

На даний час тривають роботи з підготовки системи опалення до сталої роботи в осінньо-зимовий період.

Наразі головним завданням є вчасне завершення робіт з підготовки до нового навчального року та створення безпечного освітнього середовища.

 

Плануємо роботу закладу дошкільної освіти на рік

Рекомендації МОНУ

       ZDO na rik 2021План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо створення плану роботи дитсадка, його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік.

       Кількість розділів плану роботи визначається педагогічною радою закладу дошкільної освіти. З-поміж орієнтовних розділів – аналіз діяльності закладу та визначення річних завдань на майбутній період, діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, а також внутрішня система оцінювання якості освіти.

       Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. Наприклад:

  • - створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • - надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу;
  • - реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами;
  • - забезпечення емоційного добробуту дошкільнят тощо.

       Перш ніж створити план на новий навчальний рік, кожному закладу дошкільної освіти варто провести аналіз його діяльності за попередній період. Аналіз має відображати логіку планування і містити, зокрема, інформацію про діяльність методичного кабінету, метеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення, психолого-педагогічні умови, взаємодію з батьками. Цей розділ також включає і моніторинг якості освіти.

       Після проведення аналізу варто поставити 3-4 річних завдання, які беруть до уваги програму розвитку закладу на найближчі роки, його актуальні проблеми та пріоритетні напрями діяльності. Кількість річних завдань може варіюватись і залежить від багатьох чинників: викликів конкретного закладу, його досягнень, рівня професійної компетентності педагогів, кількості груп тощо. 

       План роботи дитячого садка розробляють за участю педагогів із залученням батьків або осіб, які їх замінюють. Його обговорюють на засіданні педагогічної ради, а затверджує такий план керівник закладу дошкільної освіти.

 

МОЗ та МОН надали спільне роз’яснення щодо організації харчування у дитсадках та школах з 1 вересня 2021 року

har 2021Міністерство освіти і науки та Міністерство охорони здоров’я надали спільне роз’яснення обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування, засновникам закладів дошкільної, загальної середньої освіти щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної, загальної середньої освіти. 

Згідно з пунктом 4 постанови Уряду №305, нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів від 22 листопада 2004 р. №1591 “Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” є чинною та підлягає застосуванню.

Крім цього, зважаючи на об’єктивні труднощі з організацією закупівель харчових продуктів та/або послуг з харчування, що виникають у закладів освіти та їхніх засновників, МОЗ спільно з МОН розробили проєкт необхідних змін до постанови №305. Зокрема, зміни передбачають встановлення гнучкого перехідного періоду на нові норми харчування у період з 1 вересня 2021 року до 1 січня 2022 року. 

Враховуючи це, на сьогодні відсутні правові підстави для здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням закладами освіти та їхніми засновниками нових норм харчування, передбачених законодавством.

Нагадаємо, процес впровадження реформи шкільного харчування на місцях, модернізацію харчоблоків та підготовку кухарів обговорили під час Всеукраїнського форуму “Україна 30. Здорова Україна”.

 

До уваги кандидатів на посади керівників закладів загальної середньої освіти

mova 2021Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» визначено коло осіб, які зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків.

Із 16 липня 2021 року набирає чинності норма Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» у частині підтвердження рівня володіння державною мовою, зокрема претендентами на посади керівників закладів загальної середньої освіти.

Так, частиною 2 статті 10 зазначеного Закону передбачено, що рівень володіння державною мовою засвідчується державним сертифікатом, який видається Національною комісією зі стандартів державної мови.

Відтак, особи, які виявлять бажання взяти участь у конкурсах на зайняття посад керівників закладів загальної середньої освіти, оголошених після 16 липня 2021 року, зобов’язані подати документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою - ДЕРЖАВНИЙ СЕРТИФІКАТ ПРО РІВЕНЬ ВОЛОДІННЯ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ.

Детальна інформація про умови отримання державного сертифікату про рівень володіння державною мовою за посиланням https://mova.gov.ua/

 

Нарада з керівниками закладів освіти

narada 01.07.2101 липня 2021 року відбулась нарада з керівниками закладів освіти Балаклійської міської ради за участю заступника Балаклійського міського голови Лариси Блудової та начальника відділу освіти Світлани Швід.

            У ході наради були обговорені актуальні питання, а саме: підготовка закладів дошкільної та загальної середньої освіти до нового навчального року, проведення капітальних та поточних ремонтів, хід ремонтних робіт у групових та класних кімнатах, благоустрій території у літній період та інше.

            Актуальним є процес підготовки закладів освіти до опалювального періоду 2021-2022 років. Керівникам закладів освіти наголошено на своєчасній повірці приладів обліку газу і тепла, роботі систем життєзабезпечення, дотримання вимог протипожежної безпеки.

 

Вступ-2021: розпочалась реєстрація електронних кабінетів

vstup-20211 липня 2021 року, розпочалась реєстрація електронних кабінетів вступників для здобуття вищої освіти.

Для реєстрації кабінету вступника потрібно перейти на сторінку системи подання заяв в електронній формі за адресою: vstup.edbo.gov.ua. Перед початком реєстрації слід обов’язково ознайомитися з матеріалами на сторінці сайту «Інформація для вступника».

Далі для успішної реєстрації необхідно заповнити у формі всі поля достовірними даними. Для реєстрації потрібно вказати електронну пошту, яка дозволена в Україні, та ретельно перевірити правильність її написання. Після реєстрації на цю адресу надійде лист для активації доступу до системи. Вказана адреса буде логіном для входу до електронного кабінету в подальшому.

Успішна реєстрація в системі надає можливість увійти до електронного кабінету вступника на сайті vstup.edbo.gov.ua.

           Після успішного входу до електронного кабінету вступника відкриється вікно, куди необхідно внести таку інформацію: 

  • контактний телефон;
  • кольорову фотокартку вступника (3х4 см). Файл завантажується у форматі JPG (JPEG, PNG), максимальний розмір файлу – 1 Мб;
  • додаток до документа про освіту;
  • довідку для нарахування сільського коефіцієнта. Для вступників, що мають право на одержання сільського коефіцієнта, важливо завантажувати довідки про реєстрацію в селі, що відповідають визначеному зразку (Додаток №13 до Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру»), оскільки в них не буде можливості видалити чи замінити таку довідку після подання електронної заяви.

Заздалегідь треба перевірити інформацію про розміщення школи в селі. Це можна зробити на сайті.

Для допомоги вступникам до 13 серпня працюватиме гаряча лінія «Вступна кампанія 2021» за номером: 0 (800) 50-45-70 (пн-чт: 09.00-17.00, пт.: 09.00-16.00). 

       Нагадаємо, про новації та терміни вступної кампанії 2021 року розповів Сергій Шкарлет під час пресконференції.

1 липня 2021 року, розпочалась реєстрація електронних кабінетів вступників для здобуття вищої освіти.

Для реєстрації кабінету вступника потрібно перейти на сторінку системи подання заяв в електронній формі за адресою: vstup.edbo.gov.ua. Перед початком реєстрації слід обов’язково ознайомитися з матеріалами на сторінці сайту «Інформація для вступника».

Далі для успішної реєстрації необхідно заповнити у формі всі поля достовірними даними. Для реєстрації потрібно вказати електронну пошту, яка дозволена в Україні, та ретельно перевірити правильність її написання. Після реєстрації на цю адресу надійде лист для активації доступу до системи. Вказана адреса буде логіном для входу до електронного кабінету в подальшому.

Успішна реєстрація в системі надає можливість увійти до електронного кабінету вступника на сайті vstup.edbo.gov.ua.

Після успішного входу до електронного кабінету вступника відкриється вікно, куди необхідно внести таку інформацію: 

·  контактний телефон;

·  кольорову фотокартку вступника (3х4 см). Файл завантажується у форматі JPG (JPEG, PNG), максимальний розмір файлу – 1 Мб;

·  додаток до документа про освіту;

·  довідку для нарахування сільського коефіцієнта. Для вступників, що мають право на одержання сільського коефіцієнта, важливо завантажувати довідки про реєстрацію в селі, що відповідають визначеному зразку (Додаток №13 до Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру»), оскільки в них не буде можливості видалити чи замінити таку довідку після подання електронної заяви.

Заздалегідь треба перевірити інформацію про розміщення школи в селі. Це можна зробити на сайті.

Для допомоги вступникам до 13 серпня працюватиме гаряча лінія «Вступна кампанія 2021» за номером: 0 (800) 50-45-70 (пн-чт: 09.00-17.00, пт.: 09.00-16.00). 

Нагадаємо, про новації та терміни вступної кампанії 2021 року розповів Сергій Шкарлет під час пресконференції.

 
Головна Новини